© 2016 by T Magpie Design & Design Management

KVK number: 65715365

Concept -にほんご-

 

One of Soft はより身近に光を感じる、新しい光の使い方を提案する照明器具のシリーズです。

 

one of soft ( velvet version) は、柔らかくしなやかな手触りの良い布の照明器具です。

One of soft ( velvet version) をハンガーなどにかければ平面の照明として使え、また、布でものを包むように、この照明でカバーしたものの形状に照明器具の形状も変わります。バッテリーは内蔵されておらず、スイッチとなるクリップを外せば、非伝導の安全な布状のモノとして取り扱うことができます。

 

 

 

マテリアル: フェルト, シルク, リボン, 真鍮, スチール, LED,

刺繍士: Emma Cook

Concept - Italian-

 

L'illuminazione è di incommensurabile importanza per l'umanità; si può sopravvivere senza un televisore o l'aria condizionata, ma la vita sarebbe molto più difficile senza illuminazione artificiale.

 

Questa produzione di tessuto ambientale e luci a LED ha la qualità di essere accogliente, cosa che a volte può essere assente nell’illuminazione domestica. Il loro feltro di lana morbida, o gli organismi di velluto di seta, sono tattili e aggiungono un tocco più umano alla casa. Essi sono progettati per fornire una morbida luce ambientale.

 

Gli elementi del tessuto sono metallici e consentono la conducibilità elettrica. I LED nel tessuto possono essere attivati per mezzo di una piccola clip, collegata a una fonte di alimentazione. A differenza di molte luci, il cavo in questione non è uno freddo di plastica, ma un nastro.

 

Il concetto generale è quello di una luce morbida, di atmosfera che sia in armonia con la gente

 

One of soft   2015

Salone Satellite / self-production

One of soft-velvet-   2017  

Fabrica del Vapore /  NEEL by seiko SCM

Concept -English-

 

Lighting is of immeasurable importance to mankind; one can survive without a TV or air conditioning, but life would be very much more challenging without artificial illumination.

 

This series of ambient fabric and LED lights have a warm quality that can sometimes be absent from domestic lighting. Their soft wool felt, or silk velvet bodies, are tactile and add a more human touch to ones home. They are designed to provide a soft, ambient light.

 

Elements of the fabric are metallic and enable electrical conductivity. The LEDs within the fabric can be activated by way of a small clip, plugged into a power source. Unlike most lights, the cable involved is not a cold, plastic one, but a ribbon.

 

The overall concept is one of soft, atmospheric light that resonates with people.

 

Material: Felt, silk, Ribbon, Brass, Steel, LED,

Embroidery: Emma Cook